mytravelthing.reismee.nl

a long talk about something called a school

ELLO EVERYBODYYYY

dus.... eerste week school haha. Ja, het is eigenlijk gewoon school. Ik hoefde maar vier vakken te kiezen en dat is alles, die krijg je dan heel vaak in de week:

maandag : engels, en dubbel tekenen

dinsdag: dubbel engels, aardrijkskunde

woensdag: tekenen x2, geschiedenis x2, aardrijkskunde

donderdag: engels, twee tussenuren, geschiedenis x2

vrijdag: general studies, aardijkskunde x2, religious studies, general studies.

lesuren duren een uur en je hebt maximaal 5 uur per dag. school start om 8.45 en dat is registration dus dan moeten we even hallo zeggen tegen de mentor en dan beginnen de lessen om 9.05. school eindigt om 3.15.

ik heb nu dus engels, geschiedenis, tekenen en aardrijkskunde gehad. we hebben voor elke les behalve tekenen twee leraren die allebei iets anders behandelen. dus dit betekent eigenlijk dat je inplaats van 4 vakken, 7 vakken hebt. het is een beetje raar en confusing maar het werkt. huiswerk SUCKS. we hebben voor aardrijkskunde een article te lezen gekregen en er staat dus een formule in en het gaat over hoe golven worden gevormd. ik snap er bijna niks van en ik heb in de derde nog waves behandeld bij physics. Ik denk dat giulia er ook niks van snapt haha. maar ja, aardrijkskunde is dus erg sciency,

geschiedenis is nog erger. mijn interest van geschiedenis ligt bij de world wars. dat hebben we vorig jaar niet gedaan en we zijn er dus net voor gestopt. dit jaar doen we bij de ene leraar 1450-1509 (war of roses en henry VII) en bij de andere 1945-nu. IK HAAT DIE PERIODE. dat vind ik echt het minst interestante onderwerp EVER. also, we hebben dus superveel huiswerk voor geschiedenis. we moesten twees timeline van 1940s tot 1990s maken, één voor social change en de andere voor media.ik ben nog steeds niet klaar en we hebben het woensdag opgekregen. ik was er meteen aan begonnen (jaja aimée, ik doe mijn huiswerk haha).

engels is on the other hand HEEL erg interesant, we zijn bezig met shakespeare en het toneelstuk Much Ado about Nothing. we moesten een essay schrijven over de relationship tussen de twee hoofdpersonen en ik was binnen tien minuten klaar. het is echt heel erg leuk, maar ik heb natuurlijk nog maar één les gehad voor shakespeare stuff en mag niet te vroeg juichen haha, bij de andere lerares doen we history boys. dat stuk is nog niet binnen ofzo en daaraan zijn we nog niet begonnen. maar de lerares is aardig, en was heel blij dat ze exchange students in de klas had want dat was nog nooit gebeurd haha.

voor art hebben we mijn mentrix, mrs Limerick. Ze is heel erg aardig en art is ook echt leuk, ookal ben ik er crap in ^^. we hebben het dus over surfaces, wat inhoud dat we niet op normaal papier gaan artistic zijn, nee wij plakken rare dingen in ons -super grote rot om mee te brengen omdat het niet in je tas past- sketchboek. We hebben vandaag drie uur in de artroom rond gehangen omdat we drie tussenuren hadden (engels viel uit). en bij ''we'' bedoel ik de exchange students min de jongens. er zijn twee deense meisjes bij mij en giulia gekomen, sarah en juliane.

qua vrienden ben ik nog niet heel zeker, er zijn heel veel mensen die hartstikke aardig zijn en gewoon tegen ons praten, maar er zijn ook mensen die echt geen intresse tonen en heel awkward zijn. we hebben geloof ik meer year 13 ''vrienden'' dan year 12 mensen (sixth form bestaat uit twee klassen, 12 en 13. ik zit in 12). Maar dat komt waarschijnlijk door het feit dat year 13 al eerder exchange students heeft gehad.

oh ja, general studies is dus gewoon een les over van alles wat. dus politics, chemistry, ethics en dat soort dingen, allemaal bij elkaar. ik ben het woord kwijt wat dat eigenlijk opsomt. het is iets wat ik totaal niet heb omdat ik volgens PAPA in een hol woon en alleen tv series kijk. TELL ME IN THE COMMENT SECTION! religious studies spreekt voor zichzelf, daar ga ik waarschijnlijk in failen aangezien het enige religious (wat dus inhoud christian volgens iemand uit 13) ding dat ik weet is 7 verwijst naar st paul, of saint jonas weet ik veel, zie je? en dat weet ik niet eens. OH GOD IMMA FAIL.

aaanyways, moet nu slapen, moet morgen weer ''vroeg op'' HAHAH SUCKAS I DON'T GET UP UNTIL HALF PAST SEVEN AND I AM PERFECTKY ON TIME WHIEEEE. ahum, dus. see ya laters en take care and drugs are bad and other stuff

xoxo

gossip girl

Reacties

Reacties

Dionne

Super leuk om erover te lezen! Veel plezier nog op school vandaag en we gaan skypen vandaag hè :)
xxxx

Danique

wat een verhaal! maar wel leuk om te lezen, wat gek dat lessen daar door 2 leraren worden gegeven. ga maar snel aan je homework xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active